Ocenianie w pierwszym etapie kszta艂cenia.
W klasach I-III stosuje si臋 ocen臋 opisow膮, uwzgl臋dniaj膮c膮 post臋py w
edukacji, post臋py w rozwoju emocjonalno-spo艂ecznym i osobiste
osi膮gni臋cia ucznia.
Rodzaje oceny opisowej:
1. Ocena bie偶膮ca:
-odbywa si臋 ka偶dego dnia w trakcie zaj臋膰 szkolnych;
-polega na sta艂ym informowaniu ucznia o jego zachowaniu i post臋pach (ocenia si臋 werbalnie, poprzez gest i mimik臋, znaczki umowne oraz cyfry 6, 5, 4, 3, 2, 1 );
-to ocena motywuj膮ca do aktywno艣ci i wysi艂ku, wyra藕nie wskazuj膮ca osi膮gni臋cia i to, co nale偶y jeszcze wykona膰, usprawni膰;
-to ocena bez por贸wnywania z osi膮gni臋ciami innych uczni贸w, bez „polowania” na potkni臋cia, ma charakter rozwijaj膮cy dziecko;
2. Semestralna ocena podsumowuj膮co-zalecaj膮ca:
-redagowana pisemnie na koniec pierwszego okresu w formie karty osi膮gni臋膰 edukacyjnych ucznia, opracowanej przez zesp贸艂 nauczycieli nauczania zintegrowanego;
-informuje o osi膮gni臋ciach ucznia, ale r贸wnocze艣nie zawiera wskazania, nad czym ucze艅 powinien intensywniej popracowa膰 w nast臋pnym semestrze, by nie dopu艣ci膰 do ra偶膮cych brak贸w edukacyjnych;
3. Ko艅cowa ocena podsumowuj膮co-klasyfikacyjna:
-jest wyra偶ona pisemnie na koniec roku szkolnego na formularzu 艣wiadectwa;
-w spos贸b syntetyczny informuje o osi膮gni臋ciach ucznia w danym roku edukacji w zakresie: osi膮gni臋膰 edukacyjnych, zachowania i osi膮gni臋膰 szczeg贸lnych;
-nie zawiera ju偶 偶adnych wskaza艅 i zalece艅.
Opracowa艂: Grzegorz Niewiadomski
Rodzaje oceny opisowej:
1. Ocena bie偶膮ca:
-odbywa si臋 ka偶dego dnia w trakcie zaj臋膰 szkolnych;
-polega na sta艂ym informowaniu ucznia o jego zachowaniu i post臋pach (ocenia si臋 werbalnie, poprzez gest i mimik臋, znaczki umowne oraz cyfry 6, 5, 4, 3, 2, 1 );
-to ocena motywuj膮ca do aktywno艣ci i wysi艂ku, wyra藕nie wskazuj膮ca osi膮gni臋cia i to, co nale偶y jeszcze wykona膰, usprawni膰;
-to ocena bez por贸wnywania z osi膮gni臋ciami innych uczni贸w, bez „polowania” na potkni臋cia, ma charakter rozwijaj膮cy dziecko;
2. Semestralna ocena podsumowuj膮co-zalecaj膮ca:
-redagowana pisemnie na koniec pierwszego okresu w formie karty osi膮gni臋膰 edukacyjnych ucznia, opracowanej przez zesp贸艂 nauczycieli nauczania zintegrowanego;
-informuje o osi膮gni臋ciach ucznia, ale r贸wnocze艣nie zawiera wskazania, nad czym ucze艅 powinien intensywniej popracowa膰 w nast臋pnym semestrze, by nie dopu艣ci膰 do ra偶膮cych brak贸w edukacyjnych;
3. Ko艅cowa ocena podsumowuj膮co-klasyfikacyjna:
-jest wyra偶ona pisemnie na koniec roku szkolnego na formularzu 艣wiadectwa;
-w spos贸b syntetyczny informuje o osi膮gni臋ciach ucznia w danym roku edukacji w zakresie: osi膮gni臋膰 edukacyjnych, zachowania i osi膮gni臋膰 szczeg贸lnych;
-nie zawiera ju偶 偶adnych wskaza艅 i zalece艅.
Opracowa艂: Grzegorz Niewiadomski
Komentarze
Prze艣lij komentarz