Programowanie od klas 1-rewolucja w nauczaniu informatyki.

Je艣li chodzi o klasy I-III, to obecna podstawa programowa wymaga tak podstawowych rzeczy, jak wyszukiwanie informacji, przegl膮danie stron (wybranych przez nauczyciela!), tworzenie rysunk贸w, wpisywanie tekstu z klawiatury, dostrzeganie aktywnych element贸w na stronie internetowej.
Nowa podstawa ma wymaga膰 m.in. wizualnego programowania prostych sytuacji lub historyjek wed艂ug pomys艂贸w w艂asnych i pomys艂贸w opracowanych wsp贸lnie z innymi uczniami. Niestety nie bardzo wiadomo, jakie rozwi膮zanie techniczne mia艂oby by膰 u偶yte przy tym programowaniu. Oczywi艣cie podstawa programowa musi mie膰 charakter og贸lny, ale dobrze by艂oby przynajmniej poda膰 przyk艂ad. Czy uczniowie maj膮 u偶ywa膰 takiego wizualnego j臋zyka jak Scratch? A mo偶e jeszcze innego rozwi膮zania?
Nowa podstawa proponuje tak偶e sterowanie robotem "lub inn膮 istot膮" (sic!) na ekranie komputera lub poza komputerem. Nie mamy poj臋cia, jakie inne istoty MEN ma na my艣li, ale miejmy nadziej臋, 偶e nie b臋dzie chodzi艂o o edukacyjne karaluchy cyborgi, kt贸re naprawd臋 istniej膮.
W klasach I-III uczniowie maj膮 te偶 kojarzy膰 dzia艂anie komputera z dzia艂aniem okre艣lonego oprogramowania. Maj膮 korzysta膰 z r贸偶nych aplikacji zwi膮zanych z kszta艂towaniem podstawowych umiej臋tno艣ci, takich jak pisanie, liczenie, czytanie.
殴r贸d艂o:
http://di.com.pl/rewolucja-w-nauczaniu-informatyki-programowanie-od-pierwszych-klas-sterowanie-robotami-i-co-jeszcze-52660
Komentarze
Prze艣lij komentarz