Ocenianie zachowania ucznia m艂odszego.
Najtrudniejszym zadaniem nauczyciela jest ocenianie uczni贸w. Wymaga
refleksyjnego podej艣cia, ogromnego wyczucia, czytelnych kryteri贸w. W
klasach m艂odszych opisowemu ocenianiu podlegaj膮 osi膮gni臋cia uczni贸w oraz
zachowanie. Dokonuje si臋 takich opis贸w zwykle na zebranie z rodzicami,
na semestr, na koniec roku szkolnego jako opis na szkolnym 艣wiadectwie.
Trzeba si臋 do tego zadania dobrze przygotowa膰, robi膰 systematycznie
notatki, a to zabiera sporo czasu.Nie da si臋 pracowa膰 przez ca艂e
nauczycielskie 偶ycie z raz opracowanym modelem oceniania. Ka偶dy zesp贸艂
uczni贸w jest inny, zmieniaj膮 si臋 warunki pracy, obni偶y艂 si臋 wiek dzieci
rozpoczynaj膮cych nauk臋 w klasie pierwszej. To wszystko ma wp艂yw na
zmian臋 naszego stylu pracy, dostosowanie wymaga艅 do nowej grupy uczni贸w. W pracy wychowawczej musimy szuka膰 wci膮偶 nowych rozwi膮za艅, stymulator贸w,
aby najbardziej niech臋tnych, nak艂oni膰 do wsp贸艂pracy, a ambitnym
umo偶liwi膰 rozw贸j. Mo偶na zastosowa膰 ,,grzeczno艣ciomierz”, na kt贸rym
zaznaczamy ustalonymi znaczkami dobre i z艂e zachowanie. Jest to szybka i
skuteczna forma oceniania dora藕nego, dzieci widz膮 znaczki,
podsumowujemy ocenianie na koniec miesi膮ca i podczas apelu porz膮dkowego
dla klas m艂odszych przyznajemy wyr贸偶niaj膮cym si臋 uczniom odznaki za
super zachowanie.

Komentarze
Prze艣lij komentarz